اتاق مناسب برای میز کنفرانس چه ویژگی هایی دارد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه اتاق مناسب برای میز کنفرانس چگونه طراحی می شود؟ همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین اتاق های موجود در فضای کاری، اتاق کنفرانس می باشد. از مهم ترین تجهیزات این اتاق، میز کنفرانس است که در وسط اتاق قرار می گیرد. اتاق های کنفرانس متشکل از چندین میکروفون ثابت شده بر روی میز ...

اتاق مناسب برای میز کنفرانس
3 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اتاق مناسب برای میز کنفرانس چگونه طراحی می شود؟ همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین اتاق های موجود در فضای کاری، اتاق کنفرانس می باشد. از مهم ترین تجهیزات این اتاق، میز کنفرانس است که در وسط اتاق قرار می گیرد. اتاق های کنفرانس متشکل از چندین میکروفون ثابت شده بر روی میز بوده و بر اساس نیازهای مدیران تجهیزات دیگری نیز دارند. اصول طراحی اتاق کنفرانس به گونه ای است که باید فاصله مناسب بین دیوار و میز برقرار شود. در این مقاله از سایت ” مبلمان اداری شاریس” قصد داریم با مهم ترین ویژگی های اتاق مناسب برای میز کنفرانس آشنا شویم:

اتاق مناسب برای میز کنفرانس

امروزه یکی از مهم ترین بخش های یک مکان اداری، اتاق کنفرانس می باشد. سیستم این اتاق با توجه به نیاز گروه های متخصص طراحی شده و برای برگزاری جلسات مختلف بین اعضای کارکنان و مدیران مورد استفاده قرار می گیرد. اتاق کنفرانس هم مانند دیگر اتاق های اداری است، با این تفاوت که تجهیزات و ویژگی های خاصی دارد. این اتاق در هر شرکت نقش موثری در تعیین برنامه های آتی دارد.  به همین دلیل در طراحی آن باید دقت زیادی شود. از مهم ترین ویژگی های اتاق کنفرانس، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از امکانات و تجهیزات پیشرفته برای پذیرایی از مهمانان و افراد مهم
  • طراحی اصولی برای جلوگیری از ایجاد هرج و مرج و شلوغی
  • برخورداری از میز مناسب و صندلی های استاندارد برای راحتی کارکنان و مدیران
  • برخورداری از تجهیزات مورد نیاز مانند پریز برق، میکروفون، سیستم صوتی و ویدیو کنفرانس
  • اتاق های کنفرانس معمولا فضای باز، آزاد و پویا دارند.
  • سقف این اتاق از دیگر اتاق ها معمولا بلند تر است.
  • نور پردازی در این اتاق با دیگر اتاق ها کاملا فرق دارد و باید نور و فضای روشنی برای افراد حاضر در جلسه ایجاد کرد.

تفاوت اتاق کنفرانس با اتاق جلسات چیست؟

اتاق جلسات در ابعاد کوچکی به اندازه 4 الی 6 نفر طراحی می شود. از این اتاق برای جلسات کاری روزمره بین کارکنان و مدیر و هماهنگی های مورد نیاز استفاده می شود. این درحالی است که ابعاد اتاق کنفرانس بزرگتر بوده و افراد بیشتری را در خود جای می دهد. اتاق کنفرانس تجهیزات و امکانات بیشتری داشته به همین دلیل برای برگزاری جلسات رسمی تر بین مدیران شرکت و سهامداران از این اتاق استفاده می شود.

اتاق مناسب برای میز کنفرانس

طراحی اتاق کنفرانس چگونه است؟

از اصلی ترین تجهیزات سالن کنفرانس می توان به یک میز بزرگ در قسمت وسط اتاق اشاره کرد. حد فاصله صندلی ها از جوانب مهم است و باید به گونه ای باشد که حضار در تمام طول جلسه احساس راحتی داشته باشند.

شکل و طراحی میزی که در اتاق کنفرانس قرار می گیرد کاملا به طول و عرض اتاق و تعداد حضاری که انتظار دارید در آن سالن حضور یابند، بستگی دارد. عوامل دیگری نظیر سلیقه طراح و کارفرما، نوع کاربری و تعداد صندلی ها نیز در طراحی و چیدمان سالن های کنفرانس تاثیرگذار می باشند.

بیشتر بدانید: میز کنفرانس مدرن و شیک 

میز مناسب برای اتاق کنفرانس چه ویژگی هایی دارد؟

میز کنفرانس از مهم ترین تجهیزات کنفرانس به شمار می رود. این نوع میز در دو نوع دایره ای و مستطیلی در بازار وجود دارد. میز کنفرانس مستطیلی از نمونه های کلاسیک و پرکاربرد محسوب می شود که با وجود طراحی قدیمی همچنان مورد استفاده بسیاری از ادارات و سازمان ها قرار می گیرد.

از آن جا که این دسته از میزها صفحه ای بزرگ و پهن دارند، برای برگزاری کلاس های آموزشی کارکنان مناسب هستند. البته برخی از میزهای مستطیلی از اجزای کوچک تری نیز تشکیل شده اند به طوری که می توانید با توجه به فضای اتاق و تعداد افراد، ابعاد میز را تغییر دهید.

اهمیت میز کنفرانس چیست؟

افراد هنگام مراجعه به محل کار شما به تجهیزات و امکانات آن اهمیت داده و تنها جایی که فرد در ذهنش باقی می ماند، اتاق کنفرانس شماست. پس باید بهترین متریال و نورپردازی را برای فرد تامین کرد تا خاطره خوبی در ذهن او باشد تا در دیدار های بعدی به خوشی یاد شود. سرمایه گذاری و هزینه روی اتاق های کنفرانس می تواند برای آینده کاری شما بسیار اثر بخش باشد. بهتر است از نمونه هایی که دوام بالایی دارند استفاده کنید تا مجبور به هزینه مجدد برای میز نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *