انواع میز اداری شامل چه مواردی است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه انواع میز اداری را در این مقاله از سایت ” مبلمان اداری شاریس ” بررسی خواهیم کرد. میز اداری یکی از پرکاربرد ترین اجزای مبلمان اداری به شمار می آید. امروزه تکنولوژی ساخت میزهای اداری پیشرفته شایانی نموده و توانسته خود را با استانداردهای ارگونومیک تطابق دهد. این ابزار یکی از مهمترین تجهیزات محیط کار ...

انواع میز اداری
3 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 3 دقیقه

انواع میز اداری را در این مقاله از سایت ” مبلمان اداری شاریس ” بررسی خواهیم کرد.

میز اداری یکی از پرکاربرد ترین اجزای مبلمان اداری به شمار می آید. امروزه تکنولوژی ساخت میزهای اداری پیشرفته شایانی نموده و توانسته خود را با استانداردهای ارگونومیک تطابق دهد. این ابزار یکی از مهمترین تجهیزات محیط کار به حساب می آید. ساعت های طولانی را کارمندان و مدیران از آن مورد استفاده قرار می دهند پس بسیار باید در انتخاب آن دقت کرد.

انواع میز اداری

میز اداری یکی از مهم ترین بخش مبلمان اداری است و حتما باید توجه داشته باشید که میز هایی با استاندارد ارگونومی خریداری کنید تا بعد ها دچار مشکل نشوید.  میز اداری ارگونومیک میزی است که می توان آن را با ویژگی های فیزیکی کاربران تنظیم کرد. در ساعات اداری کارکنان طولانی مدت و بدون حرکت در یک جا می نشینند، پس باید میز اداری به گونه ای باشد که بعد از ساعت ها نشستن دچار ناراحتی و مشکل نشوند و همچنین پایه های آن متناسب با قد هر شخص دچار تغییر باشد.

انواع میز اداری از لحاظ سبک طراحی

  • میز اداری کلاسیک

  • میز اداری مدرن

  • میز اداری سلطنتی

تفاوت میز اداری مدرن با میز اداری کلاسیک

  • میز اداری کلاسیک نسبت به میز اداری مدرن دارای سایز بزرگ تر و حجیم تری می باشد.

  • برای روکش ظاهری میز های سلطنتی یا کلاسیک بیشتر اوقات از رنگ های اکلیلی و یا پلی استر استفاده می کنند.

  • میز اداری کلاسیک عموما در رنگ های ارغوانی، مشکی و یا سبز سیر در بازار موجود می باشد.

  • میز اداری کلاسیک نسبت به میز اداری مدرن فضای فیزیکی بیشتری را اشغال می کند.

  • میز های اداری مدرن را می توان برای فضاهای کوچک و بزرگ استفاده کرد اما جایگاه میز های اداری کلاسیک فقط در فضاهای بزرگ می باشد.

انواع میز اداری

میز اداری مدیریتی

میز مدیریت باید به‌گونه‌ای طراحی شود تا به‌ محض ورود کارمندان یا ارباب‌رجوع به داخل اتاق، پرستیژ کاری مدیر را به رخ آن‌ها بکشد. این وسیله را باید در قسمتی از اتاق مدیریت بگذارید که توجه را به خود جلب کند و در مرکز دید افراد باشد.
این میزها را می‌توان بر اساس سبک و ظاهر در ۲ نوع مدرن و کلاسیک دسته‌بندی کرد. نمونه‌های مدرن برای کسب‌وکارهای جدید که در زمینه تکنولوژی و… فعالیت دارند، مناسب هستند. نمونه‌های کلاسیکی نیز بیشتر برای کسب‌وکارهایی با زمینه حقوقی مثل وکالت پیشنهاد می‌شوند.

میز اداری کارمندی

میز کارمندی باید طراحی زیبا و مناسبی داشته باشد تا کارمندان هنگامی که در پشت آن می‌نشینند، حس خوبی داشته باشند. طراحی این ابزار باید به‌گونه‌ای باشد که باعث افزایش بازده کاری کارمندان شود و راندمان آن‌ها را بالا ببرد. تولیدکننده‌ها باید ابعاد این میز ها را به‌گونه‌ ای در نظر بگیرند تا بتواند تمام وسایل مخصوص کارمندان از جمله لوازم مخصوص کامپیوتر، سررسیدها، پوشه‌ها و پرونده‌های خاص و… را روی آن‌ها بچینند.

میز اداری کارشناسی

میز های کارشناسی اغلب وزن کمی دارند تا امکان جابه‌جایی راحت آن‌ها وجود داشته باشد. این ابزار به‌صورت ارگونومیک نیز طراحی می‌شوند تا کاربران بتوانند به‌راحتی پشت آن‌ها حرکت داشته و مشکلی در این زمینه برایشان به‌وجود نیاید. در واقع از آنجا که این میزها فضای کافی در اختیار کاربران می‌گذارند، باعث خستگی آن‌ها حتی با ساعت‌ها کارکردن نخواهند شد.
کارشناس‌ها اغلب پاسخگوی نیاز ارباب‌رجوع هستند؛ بنابراین میز آن‌ها باید ظاهری زیبا داشته باشد. تولیدکنندگان با درنظرگرفتن این نکته، این ابزار را با ظاهری بسیار زیبا و خاص تولید می‌کنند تا بتوانند دکوراسیون‌های کاری را زیباتر کنند.

میز کنفرانس

میز‌های مخصوص کنفرانس را معمولاً از جنس‌ام‌دی‌اف یا شیشه می‌سازند. نمونه‌های شیشه‌ای ظاهری مدرنتر و امروزی‌تر به فضای کاری‌تان می‌بخشند. میز‌های کنفرانس میز‌هایی با ابعاد بزرگ هستند که از آنها می‌توانید در اتاق جلسات یا کنفرانس‌هایتان استفاده کنید. به‌دور این ابزار معمولاً انواع صندلی‌های مخصوص چیده می‌شوند تا افراد بتوانند روی آنها بنشینند و با یکدیگر به صحبت درباره مسائل کاری مختلف بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *