اصول فضاسازی در محیط اداری – تاثیر فضای اداری بر کارمندان

زمان مطالعه: 2 دقیقه اصول فضاسازی در محیط اداری چیست؟ از آنجایی که بسیاری از افراد ساعات طولانی را در محل کار خود می گذرانند، رعایت اصول فضاسازی در محیط اداری بسیار مهم است. چرا که می تواند بر روحیه کارکنان و افزایش راندمان شرکت تاثیر بسیاری داشته باشد. چیدمان درست و مناسب وسایل از نکات ضروری برای طراحی ...

اصول فضاسازی اداری
2 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اصول فضاسازی در محیط اداری چیست؟ از آنجایی که بسیاری از افراد ساعات طولانی را در محل کار خود می گذرانند، رعایت اصول فضاسازی در محیط اداری بسیار مهم است. چرا که می تواند بر روحیه کارکنان و افزایش راندمان شرکت تاثیر بسیاری داشته باشد. چیدمان درست و مناسب وسایل از نکات ضروری برای طراحی دکوراسیون اداری است. در این مقاله از سایت مبلمان اداری شاریس به تاثیر فضای کاری بر کارمندان اشاره خواهیم کرد:

اصول فضاسازی در محیط اداری چیست؟

در طراحی فضای اداری نکات زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. این نکات در تعامل بیشتر کارمندان و مراجعه کنندگان بسیار موثر است. به عنوان مثال خرید مبلمان اداری لوکس و انتخاب صحیح تجهیزات می تواند محیطی آرامش بخش و به دور از استرس را برای افراد فراهم کند.

در این قسمت به بررسی اصول و نکات مهم در طراحی فضای اداری خواهیم پرداخت:

نورپردازی

بهتر است علاوه بر نور های مصنوعی فضای پنجره ها به گونه ای باشد که نور طبیعی نیز وارد اتاق و فضای اداری شود. در این صورت از خستگی چشم در مدت زمان طولانی جلوگیری می شود. استفاده از نورهای شدید و قرمز مانع از تمرکز افراد شده و گذینه مناسبی برای محل کار نیست.

رنگ بندی

بهنر است در طراحی فضای کاری از رنگ هایی استفاده شود که متناسب با رنگ تجهیزات و مبلمان اداری باشد. سبک دکوراسیون اداری شما مشخص کننده رنگ مورد استفاده است. اگر فضای کاری به صورت مدرن باشد، بهتر است از رنگ های روشن و سفید استفاده شود.  سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که باعث انتقال حس و حال مثبت در افراد شود.

نحوه چیدمان

هنگام چیدمان مبلمان اداری، به انتخاب درست پارتیشن، مبلمان و میزهای اداری توجه کنید. توجه به متراژ اتاق ها و رعایت فاصله صندلی ها و میز ها از نکات مهمی است که باید توجه شود. سعی کنید از میزهای اداری یکدست استفاده کنید تا محیط کاری شما با نظم و ظاهر زیباتری نشان داده شود. برای جداسازی فضای اتاق از پارتیشن استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *