اشتباهات رایج در طراحی دفتر کاری چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه اشتباهات رایج در طراحی دفتر کاری می تواند عملکرد شرکت و سازمان را با مشکلاتی رو به رو کند. از آن جایی‌ که افراد، بیشتر وقت خود را در محیط کاری می‌گذرانند، توجه به چیدمان و دکوراسیون محیط اهمیت بسیار زیادی دارد. اما گاها اشتباهات زیادی در طراحی دفاتر کاری وجود دارند که می توانند ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اشتباهات رایج در طراحی دفتر کاری می تواند عملکرد شرکت و سازمان را با مشکلاتی رو به رو کند. از آن جایی‌ که افراد، بیشتر وقت خود را در محیط کاری می‌گذرانند، توجه به چیدمان و دکوراسیون محیط اهمیت بسیار زیادی دارد. اما گاها اشتباهات زیادی در طراحی دفاتر کاری وجود دارند که می توانند موجب حواس پرتی و عدم تمرکز کارکنان در محیط کاری شوند. در این مقاله از “مبلمان اداری شاریس” به بررسی برخی از این اشتباهات و راهکار های موثر در رفع آن می پردازیم:

اشتباهات رایج در طراحی دفتر کاری

انتخاب تجهیزات و مبلمان نامناسب

استفاده از لوازم غیر ضروری در ابعاد کوچک باعث پر شدن فضای اتاق و کوچک شدن آن می شود. همچنین مبلمان نامناسب برای فضای اداری یکی از اشتباهات رایج در طراحی دفتر کاری است. به همین دلیل قبل از خرید این تجهیزات باید به رنگ دکوراسیون و متراژ فضای کاری توجه شود. تا متناسب با نوع کسب و کار و سایر معیار ها، تاثیر زیادی در عملکرد مثبت کارکنان داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب مبل مناسب و خرید “مبلمان اداری لاکچری” می توانید با ما در ارتباط باشید.

استفاده بیش از حد از ظرفیت فضا

اگر فضای کوچکی دارید، بیش از ظرفیت از فضای خود استفاده نکنید. فضای شلوغ به دلیل ایجاد حواس پرتی و در هم ریختگی می تواند تاثیر منفی زیادی در فضای کاری داشته باشد. از این رو شما می توانید با انتخاب یک طرح ساده و کاهش لوازم ضروری در دفتر کاری از این مشکلات جلوگیری کنید. همچنین برای نگهداری لوازم خود می توانید از قفسه ها و کتابخانه اداری استفاده کنید.

انتخاب رنگ نامناسب با فضای کاری

اگر برای فضای کاری خود از رنگ های نامناسب با دکوراسیون اداری استفاده کنید. ممکن است تاثیر بدی را در کارکنان و عملکرد کاری آن ها ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است از رنگ های روشن و خنثی در ترکیب با رنگ های دیگر استفاده کنید. این کار فضای کاری شما را خلاقانه و هنری نشان دهد

اشتباهات رایج در طراحی دفتر کاری

عدم نور پردازی مناسب

استفاده از نور بسیار روشن می تواند باعث خسته شدن چشم و افزایش هزینه های انرژی شود. به همین دلیل بهتر است از نوری استفاده کنید که به اندازه کافی فضای کاری را روشن کرده و در حد اعتدال باشد.

عدم توجه به فضای کاری مورد نیاز

فضای اداری کوچک برای اتاق هایی مانند اتاق انتظار یا کنفرانس، می تواند باعث احساس نارضایتی مشتریان و مراجعه کنندگان شده و عملکرد کارکنان را کاهش دهد.

به هم ریختگی سیم ها

عدم توجه به نظم سیم های کامپیوتری در میز های کاری باعث ایجاد ظاهر و جلوه بد می شود. به همین منظور بهتر است فضایی را برای قرار دادن سیم ها جهت زیبایی و آراستگی، در نظر گرفت.

جمع بندی

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، توجه به دکوراسیون داخلی در افزایش بهره وری و عملکرد کارکنان نقش بسیار مهمی دارد. دفتر کار باید محیطی باشد که کارمندان بتوانند در فضایی آرام و راحت به فعالیت خود بپردازند. همچنین انتخاب بهترین فضای کاری تاثیر زیادی در ایجاد حس اعتماد در مشتریان دارد.

بنابراین با جلوگیری از انجام اشتباهات رایج در طراحی دفتر کاری، میتوان محیط را برای پیشرفت و بازدهی بیشتر فراهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *