ویژگی صندلی ارگونومیک چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه ویژگی صندلی ارگونومیک را در این مقاله از سایت “مبلمان اداری شاریس” بررسی خواهیم کرد: همانطور که می دانید کارمندان و مدیران مجبورند ساعات زیادی را روی صندلی و پشت میز بنشینند. به همین دلیل استفاده از صندلی های غیر استاندارد می تواند باعث خستگی و احساس درد در ناحیه کمر  شود. در نتیجه امروزه ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ویژگی صندلی ارگونومیک را در این مقاله از سایت “مبلمان اداری شاریس” بررسی خواهیم کرد: همانطور که می دانید کارمندان و مدیران مجبورند ساعات زیادی را روی صندلی و پشت میز بنشینند. به همین دلیل استفاده از صندلی های غیر استاندارد می تواند باعث خستگی و احساس درد در ناحیه کمر  شود. در نتیجه امروزه برای افزایش راندمان کاری کارکنان نوعی از صندلی ها با نام صندلی ارگونومیک طراحی شده اند که باعث حفظ سلامت کارمندان می شوند.

ویژگی صندلی ارگونومیک

یک صندلی ارگونومیک مناسب به گونه‌ای طراحی می‌شود که امکان فراهم کردن وضعیت بهتر برای بدن، راحتی بیشتر و حمایت از اندام‌های مختلف را ممکن می‌کند. از مهم ترین ویژگی هایی صندلی ارگونومیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت تنظیم ارتفاع

یک صندلی استاندارد ارگونومیک دارای اهرم بالابر است تا به‌راحتی بتوانید ارتفاعی را که در آن نشسته‌اید تنظیم کنید. ارتفاع مناسب صندلی به این صورت قابل آزمایش است که ساعد شما باید با میز در یک راستا باشد؛ در این وضعیت اگر پاهای شما بر روی زمین صاف نمی‌ماند، به یک زیرپایی نیاز خواهید داشت.


قابلیت تنظیم دسته های صندلی

اگر دسته‌های صندلی در ارتفاع درست قرار بگیرند باعث می‌شوند شانه نیز در وضعیت راحت و مناسبی قرار داشته باشد، دسته‌های یک صندلی ارگونومیک باید طوری تنظیم شوند که در زمان شل شدن شانه‌ها، ساعت زاویه 90 درجه تشکیل دهند. دسته صندلی‌های ارگونومیک قابل تنظیم هستند تا بتوانند نزدیک بدنه باقی بمانند. علاوه بر این قسمت بالایی دسته نیز در برخی صندلی‌های ارگونومیک ممکن است بچرخد تا بتوانید به میزتان نزدیک بشوید.


قابلیت تنظیم پشتی

این قابلیت نیز از کمر و ستون فقرات حمایت می‌کند. به‌عبارت‌ دیگر صندلی‌های ارگونومیک از شکل طبیعی ستون فقرات کاربر پشتیبانی می‌کنند؛ این صندلی به افراد اجازه می‌دهد تا پشتی صندلی را با منحنی ستون فقرات خود تنظیم کنند.


قابلیت چرخش360 درجه

چرخش یکی از دیگر از ویژگی‌های مهم و ضروری در صندلی‌های ارگونومیک است. چرخش، دسترسی به بخش‌های مختلف میز را بدون نیاز به فشار زیاد، ممکن می‌سازد.

ویژگی صندلی ارگونومیک چیست؟

مواد باکیفیت

یک صندلی ارگونومیک خوب باید از مواد مناسبی تهیه شده باشد؛ این مواد نباید باعث گرما زیاد و عرق کردن پشت کاربر شود. بااین‌حال متریال مورداستفاده در صندلی می‌تواند از پارچه گرفته تا چرم و… متفاوت باشد. صندلی‌های ارگونومیک مرغوب و سطح بالا از مخمل یا چرم ساخته می‌شوند.

مزایای استفاده از صندلی ارگونومیک چیست؟

  • طراحی متناسب با فرم بدن و نیاز کاربر
  • راحتی خوب برای نشستن طولانی مدت
  • افزایش بهره‌وری و کارایی
  • امکان تنظیم بخش‌های مختلف متناسب با راحتی خودتان
  • کاهش درد کمر، گردن و ستون فقرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *