راهنمای خرید صندلی گردان

زمان مطالعه: 2 دقیقه راهنمای خرید صندلی گردان را در این مقاله از سایت “مبلمان اداری شاریس” بررسی خواهیم کرد: همانطور که می دانید صندلی یکی از تجهیزات مهم برای دفاتر کاری و کسب و کارهای مختلف می باشد. به همین دلیل قبل از خرید آن بایستی به نکات مهمی توجه شود تا از ایجاد آسیب های وارده بر ...

راهنمای خرید صندلی گردان
2 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 2 دقیقه

راهنمای خرید صندلی گردان را در این مقاله از سایت “مبلمان اداری شاریس” بررسی خواهیم کرد: همانطور که می دانید صندلی یکی از تجهیزات مهم برای دفاتر کاری و کسب و کارهای مختلف می باشد. به همین دلیل قبل از خرید آن بایستی به نکات مهمی توجه شود تا از ایجاد آسیب های وارده بر ستون مهره و پشتی کمر جلوگیری کرد. در ادامه مطلب به این نکات اشاره خواهیم کرد:

راهنمای خرید صندلی گردان

انتخاب یک صندلی مناسب، میزان بهره‌وری را افزایش داده و  راندمان کسی که روی آن نشسته را به‌شدت افزایش می‌دهد. یک صندلی نامناسب از طرف دیگر می‌تواند منجر به دردهای مزمن و شدید پشت، پا و ستون فقرات شود. بنابراین صندلی ها باید به گونه ای طراحی‌ شوند که کارمندان با استفاده طولانی مدت از آن ها احساس خستگی و ناراحتی نداشته باشند. همچنین پشتی کمری صندلی به‌ گونه‌ ای طراحی‌ شده باشد که با آناتومی بدن همخوانی داشته باشد و فرد در طولانی‌ مدت احساس کمر درد نکند.

مهم ترین ویژگی های صندلی گردان

کیفیت صندلی اداری بسته به نوع متریال استفاده ‌شده در صندلی می‌ باشد که این متریال ممکن است از نوع فوم کتان و یا چرم بوده باشد. با توجه به اینکه اکثر کارمندان حداقل هشت ساعت از روزانه را بر روی این صندلی‌ ها می‌ گذرانند نباید گرم و زننده باشد و باعث ناراحتی کارمند شود، چون در این ‌صورت عملکرد کارمند نیز کاهش پیدا می‌ کند.

راحتی در ناحیه کمر

یک صندلی مناسب، اگر طولانی هم روی آن بنشینید، هیچ آزاری به کمرتان نمی‌رساند. برخی مدل‌های بهتر حتی این امکان را به شما می‌دهد تا آن را مطابق کمرتان تنظیم کنید. چنین کاری به شما کمک می‌کند تا کمرتان دچار گرفتگی نشود و یک‌وقت آسیبی به سیاتیک­تان نرسد.

راهنمای خرید صندلی گردان

قابلیت تنظیم

تقریباً همه صندلی های اداری، گردان می باشند و دارای قابلیت تنظیم دسته و ارتفاع هستند. البته هنگام انتخاب یک صندلی مناسب این دو قابلیت تنظیم، به تنهایی اهمیت چندانی ندارند.

قسمت هایی که باید قابل تنظیم باشند شامل: پشتیبانی کمری، عرض و ارتفاع دستی، عرض و ارتفاع پشتی، زاویه پشتی و نشیمنگاه و کنترل سفتی صندلی می باشد.

دسته های صندلی ارگونومی دارای تنظیم عرض هستند تا بتوانند به بدن نزدیک شوند. بالای دسته های صندلی ممکن است چرخش داشته باشد. به طوری که شما می‌توانید به نزدیک ترین جای میز دسترسی داشته باشید.

نوع پارچه

پارچه‌ای که در صندلی استفاده شده باید سبک و راحت باشد تا صندلی گرم نشود و از این که ساعت‌ها روی آن می‌نشینید، عرق نکند. علاوه بر این، باید به اندازه‌ای نرم باشد که باعث شود فردی که روی آن نشسته احساس راحتی کند و در درازمدت اذیت نشود.

قیمت  صندلی اداری

صندلی‌های اداری شامل صندلی مدیریت، صندلی کارشناسی، صندلی کنفرانسی، صندلی انتظار و … می‌باشد. قیمت‌های این دسته از صندلی ها به نسبت جنس، کاربری، کیفیت فوم و چرم و دسته‌های صندلی و در کل مرغوبیت متریال آن متفاوت می‌باشد.

چرا کیفیت صندلی اداری مهم است؟

صندلی اداری علاوه بر کاهش کمردرد مزایای زیادی دارد. یک صندلی اداری خوب از خستگی و ناآرامی بعد از ساعت ها نشستن روی صندلی جلوگیری می کند. پس نتیجه می گیریم یک صندلی راحت میزان استراحت هایی که کارمند به علت نداشتن صندلی راحت نیاز پیدا می کند را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *