صندلی اداری طبی چه ویژگی هایی دارد؟ نکات مهم برای خرید صندلی طبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه صندلی اداری طبی چیست؟ همانطور که می دانید صندلی اداری یکی از ملزومات هر دفتر کار است. امروزه بسیاری از کارهای اداری توسط کارمندانی انجام می گیرد که ساعت های طولانی را پشت میز می نشینند. به همین دلیل ممکن است خطرات زیادی برای سلامتی آن ها وجود داشته باشد. از این رو تطابق ساختار ...

صندلی اداری طبی
3 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 3 دقیقه

صندلی اداری طبی چیست؟ همانطور که می دانید صندلی اداری یکی از ملزومات هر دفتر کار است. امروزه بسیاری از کارهای اداری توسط کارمندانی انجام می گیرد که ساعت های طولانی را پشت میز می نشینند. به همین دلیل ممکن است خطرات زیادی برای سلامتی آن ها وجود داشته باشد. از این رو تطابق ساختار صندلی با اصول ارگونومیک بدن انسان می تواند از آسیب های پیش رو جلوگیری کند.

صندلی اداری طبی طبق اصولی طراحی شده است که سلامت بدن انسان را تضمین می کند. این صندلی از آسیب ها و فشارها در ساعت های طولانی و بدون وقفه نشستن، جلوگیری کرده و باعث احساس راحتی در کارمندان می شود. برای خرید و سفارش صندلی اداری طبی، ابتدا باید ویژگی ها و کاربرد آن را بررسی کنیم. در این مقاله از سایت “مبلمان اداری شاریس” قصد داریم شما را با ویژگی های این صندلی آشنا کنیم.

صندلی اداری طبی چه ویژگی هایی دارد؟

صندلی اداری طبی باید به گونه ای طراحی شود که مانع از خستگی و ناراحتی کارمندان شده و برای ساعات طولانی از فشار های فیزیکی جلوگیری کند. کمردرد، درد زانو، مچ و گرفتگی عضلات از مشکلات شایع در میان کارمندان و سایر افرادی است که در طی روز ساعات زیادی را پشت میز سپری می‌کنند. استفاده از صندلی نامناسب برای ساعت‌های طولانی ممکن است باعث التهاباتی در کمر، گردن، شانه، پا و ستون مهر و اختلالات گردش خون و بیماری های مفصلی شود. به همین دلیل انتخاب یک صندلی اداری طبی می تواند از این مشکلات جلوگیری کند. در این قسمت از مطلب به برخی از ویژگی های این صندلی می پردازیم:

  • ارتفاع صندلی:

ارتفاع مناسب صندلی اداری طبی به طور متوسط حدود 40.50 تا 53.34 سانتی متر بالاتر از کف اتاق می­ باشد. فرد باید ارتفاع صندلی را نسب به قد خود با اهرم تنظیم بادی تنظیم کند. در واقع ارتفاع صندلی باید به راحتی قابل تنظیم باشد.

  • تکیه گاه صندلی:

عرض تکیه گاه یک صندلی طبی باید به طور متوسط بین 30 تا 48 سانتی متر باشد. تکیه گاه باید گودی کمر را پوشش دهد و مانع از درد کمر شود. بعضی از صندلی­ ها پشتی ثابت و بعضی انعطاف پذیر دارند. پشتی ثابت مناسب هر کسی نیست.

  • نشیمنگاه مناسب:

این قسمت باید از اصطکاک مناسبی برخوردار باشد تا از سر خوردن و لغزش مداوم و در نتیجه خستگی جلوگیری کند. در عین حال چرخ‌ها باید آزادانه حرکت کنند تا امکان دسترسی آسان به قسمت‌های مختلف میز اداری فراهم شود.

صندلی اداری طبی

  • پوشش گودی کمر:

صندلی اداری طبی باید بتواند فرورفتگی و برآمدگی های ستون فقرات را به خوبی پر کند.

  • جنس مناسب:

تشک صندلی اداری طبی باید ضخامت مناسب داشته باشد. همچنین باید جنس روکش صندلی پارچه ای یا چرمی باشد به گونه ای که قابلیت تهویه کافی داشته باشد.

  • ضد تعریق:

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد به خصوص در ماه های گرم سال با آن مواجه می شوند، تعریق است. یک صندلی اداری طبی استاندارد به دلیل طراحی خاص و استفاده از جنس مناسب، از این مشکل جلوگیری می کند.

نکات مهم برای خرید صندلی طبی

پیش از اقدام به خرید توجه به برخی از نکات مهم برای انتخاب صندلی طبی، می تواند به شما در خریدی عالی کمک کند:

  • حتما به ویژگی های ذکر شده در این محتوا دقت کرده و قبل از خرید، در صندلی مورد نظر تست کنید.
  • قبل از خرید از راحتی صندلی خود اطمینان حاصل کنید.
  • بهتر است از همان ابتدا یک صندلی با کیفیت را انتخاب کنید. این نکته تا مدت ها شما را از خرید صندلی جدید بی نیاز می سازد.
  • حتما توجه داشته باشید که صندلی قابلیت چرخش، تنظیم تکیه گاه، تنظیم دسته ها و ارتفاع را داشته باشد.
  • از ظاهر صندلی غافل نشوید. یک صندلی طبی زیبا در کنار میز مدیریت شما می تواند در دکوراسیون محل کارتان تاثیر به سزایی داشته باشد.

در آخر

شما عزیزان برای انتخاب صندلی طبی مورد نظر خود می توانید با مشاوران ما در مجموعه مبلمان اداری شاریس ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید برای خرید “مبلمان اداری لاکچری” بر روی لینک کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *