ویژگی های مبلمان راحتی چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه ویژگی های مبلمان راحتی را در این مقاله از سایت “مبلمان اداری شاریس” بررسی خواهیم کرد. مبلمان راحتی برای استفاده طولانی مدت، بسیار مناسب بوده و گودی کمر را پر می کند. در نتیجه هیچ آسیبی به بدن نمی رساند. ویژگی‌ های مبلمان راحتی استاندارد در بین انواع مبلمانی که افراد برای منازل خود و ...

ویژگی های مبلمان راحتی
2 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ویژگی های مبلمان راحتی را در این مقاله از سایت “مبلمان اداری شاریس” بررسی خواهیم کرد. مبلمان راحتی برای استفاده طولانی مدت، بسیار مناسب بوده و گودی کمر را پر می کند. در نتیجه هیچ آسیبی به بدن نمی رساند.

ویژگی‌ های مبلمان راحتی استاندارد

در بین انواع مبلمانی که افراد برای منازل خود و همچنین محیط کار و غیره فراهم می کنند، مبلمان راحتی جزو آن دسته از مبل‌هایی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند و تا حدود بسیار زیادی در بین مردم جا افتاده اند و خانواده ها تمایل دارند که حداقل یک دست از این مبلمان را در منزل خود در قسمت پذیرایی و نشیمن داشته باشند.  در ادامه مطلب به برخی از مهم ترین ویژگی های این نوع مبل اشاره خواهیم کرد:

تناسب با چیدمان محیط

اولین معیاری که در انتخاب مبل راحتی باید در به آن توجه داشت ابعاد، رنگ و طرح مبل است. چرا که برخی از انواع مبل‌های راحتی برای فضاهای کوچک و دنج مناسب نیست. با این حال اگر فضای کوچکی در اختیار دارید شاید مدل‌های راحتی ال یک گزینه عالی باشد. طبیعتا برای فضاهای بزرگ‌تر مبلمان با چیدمان باز به سادگی فضای شما را پر می‌کند.

کیفیت مبلمان راحتی

ساده‌ترین راه برای اینکه بفهمیم مبل راحتی از کیفیت خوبی برخوردار است یا خیر، بلند کردن یا حرکت دادن مبل است. مبل راحتی باکیفیت نباید بیش از حد سبک باشد. همچنین موقع نشستن و بلند شدن با هر وزن و فشاری نباید صدای غیر طبیعی (مثل صدای چارچوب، صدای اتصالات و فنر) از داخل مبل شنیده شود. مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام خرید مبل راحتی به آن توجه کنید، پارچه مبل است. توجه داشته باشید که مبل راحتی بیشتر از مبل پذیرایی در معرض ریخته شدن مایعات، خوراکی و حتی قرار گرفتن اشیای مثل کلید، قاشق و غیر قرار می‌گیرد. بنابراین باید پارچه و دوخت رویه مبل از استحکام کافی برخوردار باشد.

ویژگی های مبلمان راحتی

کیفیت تشک

یکی از ویژگی های مبلمان راحتی تشک آن هاست. برخی از انواع مبل‌های راحتی دارای تشک دوبل یا به اصطلاح تشک جداشدنی هستند. این تشک به راحتی از قسمت نشیمن مبل جدا‌شده و به راحتی قابل شستشو یا تعویض است. جنس داخلی این تشک‌ها معمولا از جنس فوم پلی‌یورتان صنعتی است که انواع مختلف دارد. فوم سرد دوام و استقامت بالاتری نسبت به نوع گرم آن دارد.

انواع مبلمان راحتی

کاناپه

کاناپه ها یکی از انواع مبلمان راحتی هستند که می توان آن را به صورت تکی یا چند تایی در منزل استفاده کرد. به خاطر ظاهر ویژه‌ای که کاناپه ها دارند نقش بسیار موثری در چیدمان مبل دارند و طرفداران بسیار زیادی را هم دارند.

لاوست

لاوست ها نوعی از مبلمان راحتی هستند که در قالب های دو نفره ساخته شده و فضای کمی را در محیط اشغال می کنند.

مبلمان تخت شو

امروزه به دلیل متراژ کم خانه ها بیشتر افراد در خانه های آپارتمانی از مبلمان تخت شو استفاده می کنند. این مبلمان را می توان در مواقع مورد نیاز، تغییر شکل داد و از آن به عنوان تخت خواب استفاده کرد. با این کار هم صرفه جویی در فضای منزل شده است و هم یک پرداخت برای دو کالا انجام شده است و با دو منظور می‌توانند از یک کالا استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *