مبلمان چرم یا پارچه ای؟ کدام بهتر است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه مبلمان چرم یا پارچه ای؟ یکی از سوالاتی که افراد هنگام خرید مبل با آن مواجه می شوند، انتخاب نوع مبل است. خرید مبل به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات دکوراسیون داخلی می تواند به دکوراسیون منزل، زیبایی خاصی ببخشد. هر یک از این مبلمان ویژگی های مثبت و منفی داشته که با شناخت ...

مبلمان چرم یا پارچه ای؟
2 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مبلمان چرم یا پارچه ای؟ یکی از سوالاتی که افراد هنگام خرید مبل با آن مواجه می شوند، انتخاب نوع مبل است. خرید مبل به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات دکوراسیون داخلی می تواند به دکوراسیون منزل، زیبایی خاصی ببخشد. هر یک از این مبلمان ویژگی های مثبت و منفی داشته که با شناخت هر یک از آن ها می توانیم بهترین انتخاب را برای خانه یا محیط اداری خود داشته باشیم. در این مقاله از سایت “مبلمان اداری شاریس” با مهم ترین ویژگی های این مبلمان آشنا خواهیم شد.

مبلمان چرمی یا پارچه ای؟

کیفیت مبلمان چرم، تا حد زیادی به نوع و جنس روکش بستگی دارد. به همین دلیل مبلمان پارچه ای مقاومت بالایی داشته و از نظر راحتی و ماندگاری نسبت به مبلمان چرم بهتر است. مبل های پارچه ای از پارچه های ضد لک تولید شده و خط و خراشی بر روی آن نمی افتد. رنگ‌هایی که برای پارچه مبل وجود دارند، نسبت به چرم، بسیار متنوع‌تر هستند و به‌راحتی می‌توان یک پارچه را انتخاب کرد که با دکوراسیون منزل همگام باشد. یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های مبلمان که هنگام خرید آن ها باید به آن توجه شود، قیمت آن است. در ادامه به سایر ویژگی های این مبلمان خواهیم پرداخت.

  • راحتی: امروزه برای راحتی بیشتر مبلمان از کوسن ها و پشتی ها استفاده می شود. نوع پارچه و چهارچوب نقش مهمی را در ایجاد راحتی مبلمان دارد. مبلمان پارچه ای نسبت به نوع چرمی راحت تر و خنک تر هستند.

  • نگهداری: آسیب پذیری مبلمان چرمی نسبت به نوع پارچه ای بیشتر بوده و نگهداری آن سخت تر است. مبل‌های پارچه‌ای دارای پوشش مقاومی در برابر لکه‌ها هستند و در صورت کثیف شدن به سادگی با کمک محصولات پاک‌کننده و دستمال تمیز می‌شوند.

  • تنوع رنگ: تنوع رنگ و الگوهای مختلف پارچه نسبت به نوع چرمی بیشتر بوده و شانس شما برای یافتن مبلی متناسب با دکوراسیون، بیشتر خواهد شد.

  • قیمت: می‌توان گفت که قیمت هر دو مبل بوسیله‌ی کیفیت‌شان تعیین می‌شوند. عموما مبل‌های پارچه‌ای باکیفیت و با فرم محکم گران هستند اما همان مبل به شکل چرم آن، بدون استثنا هزینه‌ی بیشتری خواهد داشت.

مبلمان چرم یا پارچه ای؟

مبلمان با روکش چرمی

اگر شما به گرد و خاک یا موی حیوانات آلرژی دارید مبل با روکش چرمی برای شما مناسب تر است، چرا که روکش چرمی نسبت به روکش پارچه ای گرد و خاک کمتری را به خود جذب می کند.

از نظر جلوه ظاهری مبل چرم از مبل پارچه ای برتر بوده و دکوراسیون منزل شما را چه از نوع مدرن، چه از نوع سنتی باشد بهتر و زیباتر می کند. کسانی که به دنبال مبل شیک و لاکچری هستند معمولا مبلمان چرمی را انتخاب می کنند.

مورد بعد تمیز کردن و شستشو مبلمان است، اگر تمیزی مبلمان برای شما اولویت است حتما نوع چرم آن را انتخاب کنید چرا که تمیز کردن آن بسیار ساده تر است.

دوام کدام یک از مبلمان بیشتر است؟

مبل‌های پارچه‌ای دوام بسیار مناسبی دارند و تعمیر و حتی تعویض آن‌ها آسان‌تر است. این در صورتی است که مبل‌های چرم ممکن است ترک بخورند یا خراشیده شوند که این اتفاق برای مبل‌های پارچه‌ای به سختی ممکن است رخ دهد. پس دوام مبل‌های پارچه‌ای بیشتر از چرم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *