تفاوت مبل چستر با راحتی چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه تفاوت مبل چستر با راحتی در چیست؟ همانطور که می دانید مبل ها به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین لوازم داخلی خانه و یا شرکت محسوب می شوند. این ابزار در تزیین دکوراسیون داخلی و ایجاد حس آرامش در افراد نقش مهمی دارند.امروزه با پیشرفت صنعت انواع مختلفی از مبلمان با طرح ...

تفاوت مبل چستر با راحتی
3 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 3 دقیقه

تفاوت مبل چستر با راحتی در چیست؟ همانطور که می دانید مبل ها به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین لوازم داخلی خانه و یا شرکت محسوب می شوند. این ابزار در تزیین دکوراسیون داخلی و ایجاد حس آرامش در افراد نقش مهمی دارند.امروزه با پیشرفت صنعت انواع مختلفی از مبلمان با طرح ها و سبک های گوناگون به وجود آمده اند. دو نوع از این مبلمان که در بازار به عنوان محبوب ترین لوازم شناخته می شوند، مبل راحتی و چستر است. در این مقاله از سایت “مبلمان اداری شاریس” قصد داریم با تفاوت های این دو نوع مبل بیشتر آشنا شویم:

تفاوت مبل چستر با راحتی

مبل چستر امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین محصولات مبلمان شناخته می شود. این مبل طراحی جذاب و فوق العاده ای داشته اما با مبلمان راحتی متفاوت است. مبلمان راحتی قدمت زیادی داشته و برای استفاده در اتاق پذیرایی و سالن های خانه بسیار مناسب است. این نوع مبلمان بیشتر به دلیل طرح مدرن، قابلیت جمع شدن و استفاده در فضاهای کوچک را داشته و پشتی و صندلی آن بسیار راحت است.

مبل چستر و راحتی از لحاظ کارایی و راحتی تفاوت زیادی باهم نداشته و مهم ترین تفاوت آن ها مربوط به شکل ظاهری این دو نوع مبل است. مبلمان چستر در ابتدا فقط در خانه های نجیب زادگان اروپایی به چشم می خورد و طرحی از پارچه چرم قهوه ای و دکمه دوزی های لوزی شکل داشت. اما با انقلاب صنعتی اروپا، مردم عادی نیز توانستند آن را خریداری کنند. امروزه تنوع مبل های چستر بسیار زیاد شده است.

مبل راحتی نیز با قدمت بالای 200سال نسبت به سایر مبلمان سبک تر بوده و امکان سفارش آن در طرح ها و تعداد مختلف وجود دارد. این مبلمان ابعاد کمتری داشته و به دلیل ویژگی های فیزیکی و متریال مورد استفاده، قیمت مناسب تری دارند. دقت داشته باشید که هر چقدر جنس پارچه، چوب و … در ساخت مبل راحتی بهتر و با کیفیت بالاتر باشد می تواند در قیمت آن تاثیر بگذارد.

مهم ترین ویژگی های مبل چستر چیست؟

  • زیبایی و رنگ بندی خاص
  • استفاده از چرم در ساخت آن
  • دسته های بلندتر از پشتی
  • متریال خاص
  • نشیمنگاه راحت و نرم
  • لمسه کاری
  • طراحی های منحصر به فرد

تفاوت مبل چستر با راحتی

لمسه کاری در مبلمان چستر به چه معناست؟

لمسه کاری یکی از سخت ترین تکنیک های است که با دوختن دکمه در نقاط مختلف مبل چستر از کشیدگی پارچه و چرم جلوگیری کرده و استقامت آن را افزایش می دهد. این تکنیک تماما با دست بر روی پارچه و سایر قطعات مبل انجام می گیرد. این هنر یکی از ویژگی های منحصر به فرد مبلمان چستر می باشد.

آیا مبل چستر برای محیط اداری مناسب است؟

یکی از مهم ترین مزیت‌های مبلمان چستر استفاده از آن‌ها برای محیط کاری و فضای اداری است. اگر دوست دارید محیط کاری شما فضایی شیک و خاص داشته باشد؛ بهتر است به سراغ مبلمان چستر بروید. این مدل مبلمان برای مطب پزشکان، دفتر کار وکیل، مشاور، نویسنده و برای شرکت‌ها یک انتخاب هوشمندانه و عاقلانه است.

مهم ترین ویژگی های مبلمان راحتی

مبلمان راحتی نسبت به مبل های سلطنتی و کلاسیک از راحتی و نرمی بیشتری برخوردار بوده و نوع متریال به کار رفته در آن ها متفاوت است. برای تولید این مبلمان به دلیل استفاده از فوم و پارچه بیشتر می توان طرح های مختلفی را در سبک های جدید ایجاد کرد.

انواع مدل های مبلمان راحتی

مبل های راحتی انواع مختلفی دارند و با توجه به سبک دکوراسیون و نیاز افراد می توان از بین سبک های مختلف مبل راحتی، مدلی را انتخاب کرد. برخی از این طرح ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کاناپه
  • تخت شو
  • مبل راحتی ال
  • مبل راحتی فانتزی
  • مبل راحتی مدرن
  • و…

 

بیشتر بخوانید: مزایای مبلمان چرم اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *