میز کانتر چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه میز کانتر چیست؟ میز کانتر اداری، میزهای پذیرشی در بدو ورود به شرکت های مختلف است. در یک فضای اداری با دکوراسیون مدرن، استفاده از این نوع میز برای منشی می تواند باعث زیبایی بیشتر فضای کاری شود. این میز به دلیل کاربردهای بسیاری که برای منشی دارد، می تواند در مکان های  مختلفی مانند ...

میز کانتر چیست؟
3 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 3 دقیقه

میز کانتر چیست؟ میز کانتر اداری، میزهای پذیرشی در بدو ورود به شرکت های مختلف است. در یک فضای اداری با دکوراسیون مدرن، استفاده از این نوع میز برای منشی می تواند باعث زیبایی بیشتر فضای کاری شود. این میز به دلیل کاربردهای بسیاری که برای منشی دارد، می تواند در مکان های  مختلفی مانند بانک ها، بیمارستان ها، مراکز تجاری و اداری مورد استفاده قرار بگیرد. در این مقاله از سایت “مبلمان اداری شاریس” قصد داریم با کاربرد ها و مزایای میز کانتر بیشتر آشنا شویم:

میز کانتر چیست؟ معرفی آن

میز کانتر و پذیرش در بدو ورود به شرکت قرار می گیرد. این دسته از میزها به عنوان ابزاری کاربردی و چند منظوره برای دسترسی آسان به بروشورهای تبلیغاتی، کاتالوگ ها و پاسخ دهی به مشتریان محسوب می گردد.  استفاده از این نوع میز ها برای نمایشگاه ها با هدف ارائه اطلاعات مربوط به محصولات، خدمات و فروش کالا کاربرد دارد.  میزهای کانتر عمدتا در دو نوع تاجدار و یا فاقد تاج طراحی و تولید شده و سپس به منظور استفاده مشتریان به بازار عرضه می گردند. نوع تاجدار میز کانتر را غالبا با هدف سمپلینگ در اداره و یا شرکت ها مورد استفاده قرار می دهند.

مهم ترین ویژگی های میز کانتر چیست؟

 

  • فضای ذخیره‌سازی فراوان: کارمند بخش پذیرش باید فضای کافی برای ملزومات اداری در اختیار داشته باشد.

  • جداسازی اصولی محل کار کارمندان از محل مراجعین: میز کانتر باید طوری طراحی شود که حریم خصوصی کارمندان حفظ و ارتباط بین آنها با مراجعین با اختلال مواجه نشود.

  • جنس مقاوم و مستحکم: میز کانتر مانند دیگر مبلمان اداری باید از جنس و بدنه مستحکمی برخوردار باشد.

میز کانتر چیست؟

کاربرد و مزایای استفاده از میز کانتر

میزهای کانتر یکی از پر استفاده ترین میزهای اداری هستند که به منظور نگه داری کاتالوگ ها، پوسترها، بروشورها و… مربوط به سازمان ها و ادارات به کار گرفته می شوند و همچنین اسقرار کارمندان بخش پذیرش مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این میزها در ادارات، بانک ها، مراکز پزشکی، نمایشگاهی، باجه های فروش بلیط، غرفه های راه اندازی شده با هدف تبلیغات اپلیکیشن در ایستگاه های مترو  و حتی فضاهای باز رایج می باشد. از سایر مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاع رسانی به مشتریان

  • ارتباط صحیح با کاربران

  • مرتب سازی اسناد و مدارک در قفسه های مربوط به میز

  • دسترسی سریع به بروشور ها و کاتالوگ

  • پرستیژ بالا

انواع کانترهای اداری

از نظر فرم طراحی و متریال مورد استفاده در تولید، میزهای کانتر را می‌توان به سه دسته میزهای منحنی شکل، میزهای شیشه‌ای و میزهای تلفیقی تقسیم کرد. اما اگر بخواهیم این محصول را از نظر کاربرد به دسته‌های مختلف تقسیم کنیم؛ انواع کانترهای اداری عبارتند از:

میز پذیرش بانکی

نکته بسیار مهمی که برای ساخت کانترهای بانکی باید در نظر گرفته شود؛ حفظ حریم خصوصی کارمند در محیط کاری است. ضمنا این میزها، در مقایسه با میزهایی که برای مطب‌ها مناسبند؛ ارتفاع کمتری دارند تا مشتری بتواند در حالت نشسته با متصدی بانک در ارتباط باشد.

میز پذیرش مخصوص مطب‌ها و بیمارستان‌ها

میزهای پذیرشی که در چنین محیط‌هایی کاربرد دارند باید به گونه‌ای طراحی شوند که هر بیماری، با هر شرایط جسمی بتواند از پشت آن با کارمند بخش پذیرش صحبت کند.

میز پذیرش صرافی

در طراحی این محصول، علاوه بر زیبایی، باید نکات ایمنی بیشتری نیز در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، میزهای کانتری که برای صرافی‌ها مناسبند باید دیواره‌های مرتفعی داشته و تا جای ممکن از هر جهت پوشیده باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *