ابعاد استاندارد میز کنفرانس چقدر است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه ابعاد استاندارد میز کنفرانس را در این مقاله از سایت ” مبلمان اداری شاریس ” بررسی خواهیم کرد: ‌یکی از لوازم مهم و ضروری در محیط‌های اداری، میز کنفرانس است؛ تمامی جلسات و گردهمایی‌ها بر روی این میز تشکیل می‌شوند. هنگام خرید میز کنفرانس برای محیط‌های اداری، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ابعاد استاندارد میز کنفرانس را در این مقاله از سایت ” مبلمان اداری شاریس ” بررسی خواهیم کرد:

‌یکی از لوازم مهم و ضروری در محیط‌های اداری، میز کنفرانس است؛ تمامی جلسات و گردهمایی‌ها بر روی این میز تشکیل می‌شوند. هنگام خرید میز کنفرانس برای محیط‌های اداری، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، ابعاد میز کنفرانس است.

ابعاد استاندارد میز کنفرانس

ابعاد استاندارد میز کنفرانس

ابعاد استاندارد میز کنفرانس تا حد زیادی بستگی به تعداد کارمندان و نفرات شرکت‌کننده در جلسات دارد. این میز باید در اندازه‌ای باشد که همه افراد شرکت‌کننده بتوانند به ‌راحتی در اطراف آن جای بگیرند. میز کنفرانس در مدل‌های گرد و مستطیل طراحی و ساخته‌ می‌شود. پس شما می‌توانید بسته‌ به سلیقه و هم‌چنین محل قرارگیری میز، مدل و ابعاد میز کنفرانس  آن را انتخاب کنید.

به طور کلی ظرفیت میز جلسات از ۴ نفره شروع می شود و تا ۶، ۸، ۱۰ و … ادامه پیدا می کند. بنابراین متناسب با هر کدام از این ظرفیت ها ابعاد خاص و استانداردی در نظر گرفته شده است. در طراحی هر کدام از این میزها به نکات کلیدی مانند فاصله اجتماعی افراد با یکدیگر، خطوط دید حضار، اندازه و ارگونومی صندلی ها دقت می شود.

در جدول زیر می توانید با چند نمونه از ابعاد استاندارد میز جلسات متناسب با ابعاد فضایی که دارید، آشنا شوید:

ابعاد اتاق ( سانتی متر) ابعاد میز جلسات
۴۵۰×۳۶۵ W 200 x D 120 x H 76
۴۹۰×۳۶۵ W 260 x D 120 x H 76
۵۵۰×۳۶۵ W 280 x D 120 x H 76
۶۴۰×۳۶۵ W 360 x D 120 x H 76
۶۷۰×۳۹۰ W 440 x D 150 x H 76

نکات لازم در رابطه با ابعاد استاندارد میز جلسات

  • بین میز جلسات تا دیوار اتاق باید فاصله ای حدود ۱۱۰ تا ۱۴۰ سانتی متر وجود داشته باشد.

  • بین پشت صندلی ها تا دیوار هم بهتر است که فاصله ای حدود ۸۰ تا ۹۰ سانتی متر وجود داشته باشد.

  • از همه مهم تر فاصله استاندارد بین صندلی های میز جلسات است که باتوجه به ابعاد صندلی کنفرانس باید حدودا ۶۵ تا ۸۰ سانتی متر باشد.

ارتفاع استاندارد میز کنفرانس

جلسات شما در دفتر کارتان، ممکن است چندین ساعت به طول انجامند؛ از همین رو، میز کنفرانس بایستی دارای ارتفاع مناسبی باشد. مناسب‌ترین رنج ارتفاع برای این میز تا ۷۵ سانتی‌متر است؛ البته ارتفاع میز کنفرانس به صندلی‌های آن نیز بستگی دارد و می‌تواند بیشتر یا کمتر از این مقدار نیز باشد.

این ارتفاع باید به اندازه‌ای باشد که صندلی‌ها به‌راحتی زیر میز قرار بگیرند، بدون این‌که دسته‌های آن‌ها به سطح میز گیر کنند. به‌صورت کلی اصلی‌ترین نکته‌ای که در این زمینه باید در نظر گرفته‌ شود، راحتی افراد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *