معرفی انواع پارتیشن اداری (مزایای استفاده از پارتیشن)

زمان مطالعه: 3 دقیقه معرفی انواع پارتیشن اداری را در این مقاله از سایت “مبلمان اداری شاریس” بررسی خواهیم کرد: یکی از راهکار های مناسب برای تفکیک فضا در محیط های اداری استفاده از پارتیشن اداری است. این ابزار در انواع گوناگونی تولید شده، از این رو می توان محیط کار را با توجه به فعالیت های هر قسمت ...

معرفی انواع پارتیشن اداری
3 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 3 دقیقه

معرفی انواع پارتیشن اداری را در این مقاله از سایت “مبلمان اداری شاریس” بررسی خواهیم کرد: یکی از راهکار های مناسب برای تفکیک فضا در محیط های اداری استفاده از پارتیشن اداری است. این ابزار در انواع گوناگونی تولید شده، از این رو می توان محیط کار را با توجه به فعالیت های هر قسمت جدا کرد.

معرفی انواع پارتیشن اداری

پارتیشن های اداری به منظور ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان طراحی می شوند. با استفاده از پارتیشن ها می توان برای دسته بندی و مرتب کردن اسناد و مدارک استفاده کرد. این ابزار علاوه بر کارایی خود در جداسازی فضا، باعث افزایش زیبایی دکوراسیون نیز می شود. پارتیشن ها در انواع مختلفی با متریال های گوناگون ساخته می شوند. در این قسمت به بررسی این پارتیشن ها خواهیم پرداخت:

پارتیشن اداری بر چه اساسی طراحی می شود؟

پارتیشن اداری بر اساس نوع کاربرد و نیاز هر شرکت یا اداره طراحی می شود. طراحی و مدل پارتیشن اداری می تواند تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی داشته باشد. اما مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه کرد، حفظ نظم، آرامش بیشتر میان کارکنان و بررسی هزینه ی مناسب برای خرید پارتیشن است. در طراحی انواع پارتیشن های اداری بنا بر ضرورت و کاربرد آن می توان از اجسام فلزی، چوبی و یا شیشه ای در طراحی و ساخت آنها کمک گرفت.

بیشتر بدانیم: مزایای مبلمان چرم اداری

 

معرفی انواع پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن ثابت: این پارتیشن به طور ثابت با پیچ و مهره بر روی زمین نصب می شود. ارتفاع این پارتیشن ها بلند بوده و می تواند تا سقف ادامه داشته باشد.

پارتیشن متحرک: پارتیشن متحرک به نحوی طراحی شده که قابل جا به جایی است و می توان طبق محل قرارگیری آن و دکوراسیون مورد نظر خود تغییر داد. از این ابزار بیشتر در فضاهایی که به صورت موقت قرار است به دو بخش تفکیک شوند استفاده می کنند.

متریال های مورد استفاده در ساخت پارتیشن کدام اند؟

پارتیشن MDF

این پارتیشن از جنس چوب و ام دی اف بوده و در نمای ظاهری آن از رنگ آمیزی های متفاوت استفاده می شود. ام دی اف در برابر تغییر شکل و خمیدگی مقاوم بوده و از استحکام بالایی برخوردار است. به همین دلیل از انتقال صدا به بخش های مختلف جلوگیری می کند.

پارتیشن شیشه ای

متریال اصلی به کار رفته در پارتیشن شیشه ای بدون شک شیشه است. در پارتیشن اداری شیشه ای برای ایجاد یک فضای مدرن بهتر است از شیشه های مات شونده به جای شیشه های معمولی استفاده کنیم. از مهم ترین ویژگی این نوع می توان به نصب سریع توسط متخصصین و داشتن یک طراحی منحصر به فرد اشاره کرد.

پارتیشن آلومینیومی

در این پارتیشن به دلیل استفاده از فلز آلومینیوم که دارای ویژگی هایی همچون سبک بودن، داشتن استحکام بالا و راحتی در جابه جا است می توان بهره زیادی برد. نکته بارز پارتیشن های آلومینیومی مقاومت بالای آن ها در برابر تغییرات دمایی و رطوبت است. این پارتیشن ها قابل بازیافت بوده و برای محیط زیست خطری ندارند.
پارتیشن آلومینیومی علاوه‌ بر تفکیک فضاهای بزرگ به چندین بخش، می تواند بهترین گذینه برای نظم دادن به محیط اداری و خانه باشد.

مزایای پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری مزایای بسیاری خواهد داشت که از جمله مزایای پارتیشن اداری می توان به موارد زیر اشار ه کرد:

ایجاد تمرکز بالا در کارمندان

جلوگیری از حواس پرتی

ایجاد محیطی شیک و مدرن

قابلیت ساخت در انواع رنگ ها و متریال ها

بهترین عایق صوتی در فضای داخلی محل کار

استفاده بهینه از پارتیشن ها به منظور تابلو اعلانات و …

کسب رضایت از مشتریان

دسترسی راحت به اتاق ها

افزایش فضا

ایجاد فضای استراحت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *