نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری

زمان مطالعه: 2 دقیقه طراحی دکوراسیون اداری یکی از مهم ترین مواردی است که برای افزایش رضایت کارکنان و بازدهی شرکت باید به آن توجه کرد. رنگ سازمانی و نحوه چیدمان اداری بایستی با توجه به نوع کسب و کار، نیاز های شرکت و محیط کاری انتخاب شود. در این مقاله به برخی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
شاریس
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طراحی دکوراسیون اداری یکی از مهم ترین مواردی است که برای افزایش رضایت کارکنان و بازدهی شرکت باید به آن توجه کرد. رنگ سازمانی و نحوه چیدمان اداری بایستی با توجه به نوع کسب و کار، نیاز های شرکت و محیط کاری انتخاب شود. در این مقاله به برخی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری می پردازیم:

دکوراسیون اداری چیست؟

دکوراسیون به معنای چیدمان صحیح مبلمان و تجهیزات در یک محیط است. طراح با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای محیط از جمله رنگ و فضای آن، یک محیط مناسب را با توجه به کاربرد آن طراحی می کند. دکوراسیون اداری نسبت به دکوراسیون داخلی مسکونی، بایستی با مهارت بیشتری انجام شود و در طراحی آن ضمن حفظ نکات مهم سازمانی، زیبایی، جذابیت و اهداف سازمان نیز باید در نظر گرفته شود.

طراحی دکوراسیون اداری

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری

در طراحی دکوراسیون اداری بایستی فضای لازم برای کارکنان، اتاق مدیریت، اتاق جلسات و فضای مناسب برای مشتریان وجود داشته باشد. نکات مهم طراحی اداری شامل موارد زیر است:

  • نور پردازی: در طراحی فضای اداری بهتر است از نور طبیعی برای افزایش روحیه کارکنان استفاده شود. برای این کار از پنجره های بزرگ و آینه های قدی برای انعکاس نور می توان بهره برد.
  • انتخاب رنگ: یکی از موضوعات مهم در طراحی دکوراسیون اداری توجه به رنگ آن است. استفاده از رنگ های مناسب و روشن در محیط کار می تواند تاثیر زیادی در بازدهی و روحیات کارکنان بگذارد.
  • انتخاب مبلمان اداری و تجهیزات ضروری: انتخاب مبلمان بایستی با توجه به کاربرد آن و متناسب با سبک اداری انتخاب شود. در طراحی آن باید به رنگ سازمانی و طرح و فرم مبلمان در فضاهای مختلف اداری توجه شود. برای مکان هایی که تعداد مشتریان زیاد است، باید به تعداد تجهیزات لازم نیز توجه کرد.
  • استفاده از پارتیشن های اداری: بهتر است برای افزایش نظم دهی به فضای اداری از میزها و پارتیشن های مناسب استفاده شود.
  • استفاده از گل و گیاه در فضای کاری: می تواند علاوه بر زیبایی محیط و تلطیف کردن فضا، باعث افزایش روحیه کارکنان و ایجاد محیطی گرم و صمیمی شود.
  • استفاده از کتابخانه ها و تجهیزات دکوری مناسب: این کار باعث زیبایی محیط کاری می شود. همچنین کارکنان و مشتریان می توانند کتاب ها و مجلات را مطالعه کنند.
  • توجه به سیستم های گرمایشی و سرمایشی: برای ایجاد یک محیط با دمای مناسب
  • استفاده از پرده ها : برای تنظیم نور ورودی

در آخر

در این مقاله برخی از نکات مهم را در طراحی دکوراسیون اداری مورد بررسی قرار دادیم. اگر برای فضای کاری خود به دنبال “تجهیزات و مبلمان اداری مناسب هستید می توانید با مشاوران مبلمان اداری شاریس در تماس باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *